Dom kallar oss för Peking

Vad var det egentligen som hände för ungefär femton år sedan? Hur kunde en stor och stolt klubb förvandlas till en lite pojke?


När världsmakten väljer nytt går IFK i mottsatt riktning. Man plockar in gamla rävar som har haft ett finger med i förfallet på ett eller annat sätt. Många av dom skulle aldrig erkänna det, men till skillnad mot vad klubben tror så vet jag att Norrköpingssupportrar inte är blinda eller dumma. Och frågan är vad dom nu kan tillföra som dom inte kunde då de jobbade för klubben?


Men jag är inte den som är den och tänker luta mig tillbaka och bevaka utvecklingen. Det har skett större mirakel i den här världen än att IFK faktiskt kan återfå sin glans.


Vad jag förstår så har PSI sin starke man Ekström med. Jag skulle nog kräva att få in hela ligan i den ekonomiska gruppen om jag låtit klubben pissa bort mina pengar.


Vilka Mårten Jacobsson och Jörgen Lindström är har jag ingen aning om, men jag hoppas att dom har kunskaper som vissa i styrelsen saknar.


Varför blev supporter grupperingarna så intressanta helt plötsligt. IFK har enligt Peking Fanz varit iskalla mot dom. Men när Djävulen står i tamburen så....


Sedan så har vi det sk gräset. Jag är inte glad. Det kan jag säga direkt. Fuskgräs på våran nya arena. Jag vet att dagens fuskgräs är bättre än det som ligger på träningsplanen. Men jag är inte glad. Inte på långa vägar.


IFK försöker nu också att göra sig en hacka på det riktiga gräset. För bara 500:- kan ni få en bit av Idrottsparkens gräs som ett minne av alla besvikelser. Tvivlar på att det blir någon längre kö.


Ytterligare några klubbar har sållat sig till dom som är intresserade av Amuneke och Bamberg och det positiva är att IFK tror att dom får mer för Amuneke än vad klubben betalade.


Gratis att gå på Hästen nu på söndag. Glöm inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0