IFK,mitt kära lilla IFK.

Fotboll kan vara skönhet, glädje och berusning. Fotboll kan vara underbar och adrenalin framkallande. Men den kan också vara skittråkig. Som IFK supporter finns det inte mycket till glädje. Om någon skulle fråga mig om 10 år vad jag kommer ihåg från 2008 så skulle jag inte behöva tänka speciellt länge. Det var humörsvängningens år. Först glad som få, sedan jävligt besviken. Ser man till hela säsongen kan man konstatera snabbt att vi har en defensiv som inte funkar. Hur vuxna människor kan ha så svårt att lära sig av sina misstag kommer jag aldrig att förstå. Och när nu säsongen lider mot sitt slut har vi misslyckat med nästan allt vi tagit oss för. Att vara så jävla sist som IFK är idag är skrattretande för en klubb av IFK:s proportioner.


1 poäng mot Örebro är 2 poäng för lite. Det hjälper heller inte att Gefle har Ljungskile hemma i nästa match. Med 6 matcher kvar ligger vi 5 poäng efter Gefle. Vi har också en match mindre spelad. Men vad spelar det för roll när spelarna vägrar vinna. Och vad är det som talar för att IFK ska vinna 3- 4 av de återstående matcherna när dom bara mäktat med att vinna 3 av 23 matcher på hela säsongen.


Att IFK gav fan i att värva förstärkningar till backlinjen är tyvärr ett tecken på att man aldrig förstod vad det handlade om. För så bra defensiv hade vi inte i Superettan. IFK släppte in 29 mål på 30 matcher i en serie som är så oerhört mycket sämre än Allsvenskan. IFK vann serien förra året på att man öste in mål och inget annat( 62 st). Så nu sitter vi här och ser vårt älskade lag få sig lektion efter lektion i konstarten fotboll och vi kan inte göra ett jävla skit åt det. Örebro däremot gav oss inget utan snodde bara 2 poäng:)


Många skulle hävda att det inte är kört än. Ok, det är möjligt att jag går händelserna i förväg. Men en sak som är nog så viktig att komma ihåg är att få klubbar presterar lika dålig fotboll som IFK när det gäller som mest. IFK är ett unikum på den fronten, eller kanske för profillösa.


På torsdag väntar Djurgården på Stockholms stadion. Att påstå att 3 poäng är en nödvändighet är troligtvis årets underdrift. Så vad gör man ? Håller tummarna och ber om ett mirakel. Jag vet inte, men nog krävs det något utöver det vanliga för att IFK ska lämna Stockholm med en fullpoängare.


Nää. Nu ska jag sluta gnälla och gå och lägga mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0