IFK till final

Vinst i Östgötacupen mot div 5 laget Skarphagen som lyckades med konstnummret att missa tre(3) straffar.
Men, Richard Stolt och Joel Mohede kan idag skryta med att ha gjort mål mot IFK Norrköping.

Matchen i sig är inget att lägga på minnet - Om man inte spelar i Skarphagen förstås. Men i dagens läge tar jag alla vinster som en uppmuntran.

Den viktiga matchen den här veckan är mot Ängelholm på Söndag. Ett lag jag har svårt för och det skulle smaka mumma om vi kunde ta ytterligare en femetta på Parken. Thordar är avstängd. Men en glädjande nyhet är att Tankovic är tillbaka i träning. Han kör nu förfullt. Om han är med på Söndag är dock osäkert.

Det ska bli intressant att se hur Kamraterna ställer upp. Vi har bara en riktig anfallare - Om nu inte Khalili har fått en flaska mirakelspray skickad från Italien. Jag är inte förtjust i tanken att bara ha Russel på topp. Men vad gör man om skadorna förpestar laget?



På lördag är det den stora dagen för alla fotbollsälskare. Premier League startar med fem matcher på Canal Plus. Först ut är Chelsea mot Hull klockan 13;00. Men matchen för dagen i mina ögon är förstås Everton - Arsenal klockan 18:15. Jag har flertalet kompisar med Polkagrisarna i sitt hjärta och kommer att spendera Lördagen hos en av dom. Det här kan bli en svettig dag. Men hoppet finns.


Om ni har tid så kan jag rekommendera en Standup komiker vid namn Pablo Francisco som kommer till Linköping den 27 September klockan 20:00. Han är fantastik. Här är ett smakprov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0