Botten

Jag vet inte vad som oroar mig mest. Att vi förlorar varenda bortamatch, och att vi gör det mot lag som är så förbannat dåliga. Eller att vi har en tränare som säger att det handlar om tillfälligheter.

Det känns som om vi trampar vatten. Klubben kommer ingenstans. På hemmaplan är vi klasser bättre än motståndarna, men när laget spelar på bortaplan faller dom som käglor. Tillfällighet? Bergort måste skämta med oss. Vad får honom - eller någon för den delen - att tro något så dumt?

Visst, man kan räkna skott på mål, man kan se till chanserna, hörnstatistik. Man kan se på en hel del. Men snälla Bergort. Ska man träna IFK Norrköping så måste man förstå bättre. För vad kommer annars att hända? Hur rättar man till tillfälligheter? Hur tränar man bort det?

Vet Bergort vad problemet är? Om, så ok, jag är beredd att ha tålamod. Men gör han det inte räcker inte allt tålamod i världen, för då är vi körda, inte bara i år, utan för lång tid framöver.

Att IFK förlorar livsviktiga matcher är jag van vid. Det är nämligen det som är den rödatråden som klubben försöker att balansera på. Ingen glömmer väl Sundsvall borta när IFK åkte ur Allsvenskan i början av tjugohundratalet. IFK Göteborg var tvugna att förlora och IFK Norrköping att vinna för att Peking skulle få kvala. Götet förlorade rejält om jag inte missminner mig. Men våra kära kamrater visade allt annat än mod och hjärta i norr. Det finns ett helt knippe av gummibenshistorier när det kommer till IFK Norrköping. Jag orkar inte skriva alla.

Vasalund ställde upp utan sin måltjuv Igboananike, det spelade ingen roll. Vasalund ledde med 3- 0 efter 37 minuter. Nu väntar Åtvid hemma de 7 september. Jag tror IFK kör över dom. Jag vet inte varför, men på Idrottsparken är laget suveräna. Om IFK kunde prestera lika bra på bortaplan så skulle vi vara ett topplag nu. Men kom aldrig och snacka tillfälligheter. Aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0