IDROTTSPARKEN

IFK möter Linköpingslaget FC Innerstan i Östgötacupsfinalen. När den spelas är ännu inte fastställt, men att IFK måste vinna matchen  - Mot ett Linköpingslag! - är ett krav. Annars blir det fem piskrapp och välling i en månad. Matchen spelas troligen på Idrottsparken.

Roligt att se att den gamle räven Blomberg har nätat i två av tre matcher nu. Så Esso, vad säger du, Ska vi plocka upp honom bredvid Russel på Söndag?

Ikväll vaktar IFK:s målvakt David Nilsson målet för det Svenska P18 landslaget mot Finland. Jag hoppas på en nolla och en framtida stormålvakt.

Är det bara jag som retar mig på att  man kallar Idrottsparken för Nya Parken. När bytte den namn och vem har hostat upp pengar för det namnbytet. Idrottsparken heter fotbollsarenan i Norrköping, belägen vid Promenaden. Det har den gjort sedan 1903, så skippa skitsnacket.

Det är Norrköpingsderby ikväll mellan Sylvia pch Sleipner. Matchen spelas på Bollis.

Varför skriver Niva ibland på Engelska i sin blogg på AB? Är han internationell nu? Löjligt är bara förordet. Eller ska jag skriva - Det är
ridiculous.

Sååå jobbigt det måste vara att vara Birro, när vi i det här avlånga landet inte förstår att Italienarna är bäst i allt. Och han menar verkligen allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0