2009

Bloggen har legat på is den senaste månaden på grund av lite solsemester och kommer att gå på tomgång fram till träningsmatcherna.



Nu är det bråk igen! Peking Fanz vill ha östra och IFK vill sätta dom på Norra. Jag och polarna sitter själv alltid på östra - aldrig i klacken - och har så gjort dom senaste tio åren. Jag skulle aldrig ens tänka tanken att gå på IFK och sätta mig någon annanstans. För mig är den östra läktaren, med klacken sjungande i ena hörnet lite av en udda njutning. Speciellt nu när det spelas sämre fotboll på Idrottsparken än det gör på Lindö IP.


Nu tror jag inte att det bara är Lundin som har tagit det här beslutet ensam - Om det nu redan är taget? - Men det är Hans Lundin som öppnar käften, och alla vet att när han gör det så luktar det surströmming. Att IFK bara ser alla som en pengakälla och inget annat har han redan sagt. Vilket är Ok att tycka, men en person med lite högre intelligens än en tonfisk skulle ha hållit käft om det.


Detta handlar också om pengar. Det handlar alltid om pengar. Tyvärr kommer supporterkulturen alltid i andrahand när det gäller IFK. Vilket är beklämmande med tanke på att det enda som har varit bra de senaste åren med Norrköping är just supportrarna. Men jag tänker inte mala på om Mr Hans Lundin. Min åsikt om den karl`n är barnförbjuden.





Från dagens NT.


Klubben saknar allt som LHC har. Inte minst en ledare. LHC har Christer Mård, en ordförande full av visioner och handlingskraft.


IFK har Hans Lundin.


En av Mårds och LHC:s främsta framgångsfaktorer har varit att man, inte alltid utan risker, lagt det mesta av sina resurser på laget, det vill säga spelarlöner. Laget har på så sätt innehållit högklassiga spelare, ofta bättre än klubben i sig, som gett sportsliga framgångar, men också växtvärk i föreningen. IFK å sin sida har satsat på skitspelare som inga andra allsvenska lag velat ha.



GOTT NYTT ÅR ALLA.


 


Kommentarer
Postat av: en fråga

nu har det varit 2 försäsongsmatcher jag saknar din blogg :)

2009-02-17 @ 16:03:16
URL: http://idrottsparken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0