Förlust. IGEN.

Då var vi där igen. Ett uselt försvarspel som straffar oss mot snabba och tekniska Vasalunds anfallare och det kunde ha blivit mer mål i baken. IFK:s backlinje står idag för en av de sämsta insatser som jag har sett på parken, någonsin. Det var en cirkus som aldrig tog slut. Att äga rätten att ta på sig den vita tröjan när man är så förbannat dåliga är en gåta. Det är heller inte första gången det brister i defensiven. Men som sagt, idag tar det priset.

Att behöva göra fem mål på hemmaplan för att få med sig tre poäng mot ett lag som Vasalund tyder på ett mindre kunnande. Det är en sak att ha en dålig dag på jobbet. Men att ha två dåliga år?

Annars visade Sama vad han faktiskt kan betyda för laget och Burken var bra idag.

Bergort gjorde återigen tidiga byten vilket innebar att IFK fick spela med tio man de sista tio minuterna då khalili tvingades gå ut pga skada.

IFK är nu i ett desperat behov av tre poäng mot Åtvid borta i nästa match. Men vad talar för det?

Det var ett kallt och regnigt Norrköping som fick se sitt lag förlora. IGEN.

Enligt Mike ska jag tänka längre än näsan räcker nästa gång jag kritiserar IFK för att inte uppdatera sin hemsida som dom bör. Vill bara  säga att det inte kommer att hända.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Vad är det som inte kommer hända? Att du tänker?

2009-05-12 @ 18:10:48
Postat av: ClubPeking

Markus....



Eller så kanske jag menar sluta kritisera IFK.

2009-05-12 @ 21:24:14
Postat av: Peking

Marcus du verkar vara en väldigt gnällig IFK suppporter eftersom du gnäller hela tiden och att du är inne här. Jag tycker du borde göra något bättre med dit liv börja någon sport som gynnar dig.

2009-05-12 @ 22:14:19
Postat av: Peking

Marcus du verkar vara en väldigt gnällig IFK suppporter eftersom du gnäller hela tiden och att du är inne här. Jag tycker du borde göra något bättre med dit liv börja någon sport som gynnar dig.

2009-05-12 @ 22:14:41
Postat av: Marcus

Clubpeking: Då ber jag om ursäkt för att jag missuppfattade. Heder till dig.



Peking: Gnällig? Jag sysslar med en sport; fotboll nämligen. Jag stöttar klubben i vått och torrt, jag är ingen medgångssupporter som de flesta andra utan jag håller min frustration för mig själv eftersom det är det sista klubben behöver just nu. Jag gillar den här bloggen, men ibland måste man säga ifrån när någon som säger sig vara IFK:are helt uppenbart är ute och cyklar.

2009-05-13 @ 16:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0