Äntligen

Inte en dag för tidigt. Tre sköna poäng i Östgötaderbyt är säsongens höjdpunkt och det var vi värda.

Lägg till att vi för första gången lyckas med att hålla tätt bakåt och stundtals spela en riktigt bra fotboll, så vi får hoppas på en ljusare framtid. Kanske kan vi få med oss sex poäng den här veckan och spelarna får en rejäl boost på självförtroendet. Det kan som sagt vända fort i fotboll och vi ska ligga högre med detta lag.

Ett omen i allt detta är. Det ska regna Måndag, Tisdag, Onsdag, Fredag ,Lördag och Söndag. Men vädergudarna har bestämt på ett sent möte under helgen att det blir sol och minst 18 grader på Torsdag. Det är vi värda och det betyder om jag har tolkat tärningarna rätt att IFK vinner med 3-0. Mina tärningar har sällan fel ska tilläggas.

Ger alla spelare höga betyg idag trots att några inte gjorde någon bra match. Men vem bryr sig. Sedan så spelade Ibrakovic inte tillräckligt mycket för att jag ska höja honom allt för mycket. Men det uttrycket som han hade i ansiktet när han gjorde mål är samma uttryck som en människa får när han skrapar fram 25 tusen/månad i 25 år på triss och jag hörde någon säga inne i huvudet på mig "" Plötsligt så händer det"

Cakic kan bli vår nästa storstjärna. Inte bara för dagens inhopp, utan för att han alltid gör bra ifrån sig under sina inhopp.

Backlinjen skötte sig bra idag. Några små missar vid fasta situationer. Men annars en av de bättre insatserna på väldigt länge.

Alla måste nu ta sig upp till Parken på Torsdag kl 17:00 för att stötta IFK. Det finns inte många bra ursäkter för att stanna hemma. Trollhättan måste tas rakt upp och ner.

Har City Gross pumpat in lite pengar i IFK? Jag  tror nog att de har det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0