En seger är bra för själen

Då är biljetterna säkrade. Fyra stycken bra biljetter. Det enda jag fruktar är kylan. Tål den inte. Jag blir som en frusen köttbit när jag är ute och går, vad kommer jag då inte bli när jag sitter. Kaffet på Idrottsparken gör mig inte glad. Men det får bli några kartongmuggar. Annars kommer Tonna att få karva loss mig.


Om IFK vinner så är Sirius min favorit i mötet mot Trollhättan. Syrianska och Åtvid kommer jag att be en stilla bön för. Skulle det gå vår väg är vi klara. Det skulle värma i all denna miserabla kyla. Må det gå vår väg. Snälla.....


Tror att IFK måste spänna musklerna rejält om man ska vinna. Det är ingen lätt uppgift för ett stukat lag att vinna på begäran. Speciellt inte för Kamraterna. För vinna måste vi. Jag ser inte en poäng som en bra skörd hemma mot Södra. Det krävs tre om vi inte ska sätta oss i det vidriga “måstematch” träsket i sista matchen borta mot Falkenberg. IFK vinner sällan borta och aldrig en måstematch. Tyvärr.


Så Braveheart attityd från samtliga. Det kommer att behövas. Det ska heller inte vara så svårt att vara rejält taggad till en match som denna. Om det inte går. Då ska man nog tänka till om man har på en plan att göra i framtiden.


Därför tycker jag att det är synd att Roth är avstängd. Han har i alla fall hjärta och inställning. Men nu är det elva andra gubbar/grabbar som jag sätter mitt hopp till.

 

Hoppas nu på en stor uppslutning på söndag. Det spelar en stor roll om man har lite draghjälp när vinden ilar runt öronen. IFK är i brygga och då måste vi hjälpa dom upp. För övrigt ska det bli intressant att se hur många som tar sig upp på söndag, nu när det är gratis. Egentligen spelar det ingen roll, så länge det blir många. Men ändå.


Nu skrivs det i tidningarna att 11 000 biljetter är utgivna. Men jag vet att många av dom är sponsorbiljetter och är inte helt säker på om så många tänker ta sig upp till Idrottsparken. Men man hoppas självklart.


Låt oss nu få den välbehövliga vila som alla IFK:are förtjänar. Vinn….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0