Klart

Då var det klart. Inte en dag för tidigt.


IFK lyckades ta tre välförtjänta poäng idag och det glädjer mig. Det fanns bud på fler mål. Bla när Khalili slog en grymt bra frispark i stolpen. Men 1-0 är vad som behövdes, samtidigt som Syrianska, Sirius och Åtvidaberg vann sina matcher. Kan inte komma ihåg senast resultaten gick vår väg.


Thordar steg av planen till stående ovationer. Hjälten har spelat sin sista match och kommer att vara saknad. Han avslutar med två gula kort. Fanns det något annat sätt?

Trots att det sista gula är löjligt billigt.


Tro det eller ej. Men jag fick kisa för solen i första halvlek. Andra blev inte lika skön. Men resultatet fick kroppen att tina snabbt. Några koppar kaffe hemma gjorde även det sitt jobb.


IFK var det bättre laget, trots att Södra stundtals ägde bollen mycket. Speciellt i andra. Men hade egentligen bara ett bra avslut. Nurre tog den med längd. Annars missade vår kära Russel en hel del. Han gjorde förvisso ettan - vilket förlåter allt - men lite mer målsinne kan man begära av en spelare i superettan.


8000 på läktaren och vinst. Jag är glad idag. Men framtiden blir en kamp. Hur många blir kvar, vilka blir kvar. Om jag inte är helt ute och cyklar kan IFK , om man gör sig av med några av de tyngre löneposterna, värva genom PSI. Det finns pengar i bolaget efter försäljningen av Burken, problemet har varit att IFK inte haft råd med lönerna. Vilket kan vara fallet om ett knippe spelare lämnar. Tiden får utvisa.

Måste också säga att Idrottsparken känns som en riktig fotbollsarena. Lite Brittiska vibbar.


Skulle vilja se några bilder på tifot. Om det nu var något att ha. Stod där med en blå lapp över huvudet så det gick inte att se från min vinkel.


Det är i alla fall skönt att säsongen nu - efter Falkenberg borta - är slut. Ingen komma ihåg säsong precis. Vi får ta lärdom och gå vidare. Jag får lära mig att tippa, då jag tippade IFK som etta. Lite pinsamt.


 

Arvhage fick återigen spela mittfältare. Han ska nog inte spela i IFK nästa säsong. Räddare kan ingen vara och jag försöker erinra mig om vad han gjorde rätt idag. Men kan tyvärr inte komma på något. Jag vill inte säga något ont om någon en sådan här dag. Men har han något att tillföra IFK? Det måste föreningen fråga sig.


Jag tror att det svider i ögonen på en del IFK:are, med tanke på att Åtvidaberg tog steget upp. Jag bugar dock åt grabbarna i Bruket. Otroligt starkt gjort. Äras den som äras bör. Så, ett stort grattis till Åtvidaberg. Och lycka till i Allsvenskan.


Kommentarer
Postat av: Josef

http://www.pekingfanz.nu/forum/viewtopic.php?t=2360&start=15



Här finns några bilder, man ser iallafall vad det ska likna men inte helt lyckat tifo.

2009-10-19 @ 08:48:34
Postat av: ClubPeking

Josef//



Tack

2009-10-19 @ 10:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0