Lite av ingenting

Spelade krigspel med några polare när en av dom skrek jag har en inom räckhåll. Då vände sig en annan och såg på honom " Du vet att om han är inom räckhåll för dig, så är du inom räckhåll för honom, bara så du vet när du står helt öppet, grabben.

Lite senare gick vi in i en stad och mötte en arme som var tre gånger så många som vi. Då hör man från bortre hörnet av soffan. " Ok grabbar, försök att se så oviktiga ut som möjligt, dom kanske inte har tillräckligt mycket ammo kvar för att döda oviktiga människor"  


Fö så såg jag Happening, någon? Den sämsta film jag sett i mitt liv. Den var kass från början till slut, och utan någon som helst poäng. Walhberg var kanske tom ännu sämre i sitt skådespeleri, eller rättare sagt försök till skådespeleri.


Några roliga insändare som jag fick av en kompis. Dom är riktiga!!



Släpp inte in MC Donalds!
LUDVIKA. Nu är det allvar. Hur kan ni kommunalpolitiker i Ludvika ens tänka tanken att släppa in MC Donalds mitt i stan? Ni har tydligen ingen aning om vad MC-klubbar har ställt till med. I andra städer görs ju allt för att få bort dem från centrum, men i Ludvika ska de få bygga lokal vid Sockenstugeparken! Ett prejudikat i så fall. Då är väl MC Bandidos snart också här. Nej, ska det vara så här finns det en park som är lämplig, nämligen tekniska kontorets Maskinpark på Gonäsvägen.
Ni fattar ju inte


Kvinnan bör ej köra före 35 år
MALMÖ. Jag är en äldre man som är bosatt i Norra Skåne, men som nyligen besökte Malmö för att göra diverse inköp. Att det finns mycket bilar visste jag redan innan jag stod på Malmös gator, men en sak visste jag då sannerligen inte och det var att det i var och varannan bil satt en kvinna bakom ratten. De flesta kvinnorna såg ut att vara unga, men det fanns minsann även de som fyllt både 60 och 70. Nu frågar jag alla dessa kvinnor:
- Har ni ingenting annat att göra än att köra runt i stan på dagarna? I knappast någon av deras bilar såg jag skymten av barn.
Det som upprör mig mest är att se alla dessa unga kvinnor som borde ha ett hem och en familj att ta hand om. Vad säger deras makar? Min fru har förvisso inget körkort, men hon är inte heller typen av kvinna som sätter en bil före man och barn. Förr i tiden var det otänkbart med en kvinna bakom en ratt. Bilen var mannens egendom. Frun fick nöja sig med att vara passagerare. Men så var också allting bättre då. Inget knark och knappast några skilsmässor.
Nej, före 35 års ålder bör det vara otänkbart för en kvinna att ta körkort. Förmodligen skulle antalet olyckor minska drastiskt också. I alla fall skulle det bli bättre ordning här i samhället.
I S, Broby



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0