IFK N tar Öster i kylan

Det var som fan. 3-0 i hemmapremiären mot nykomlingen Öster.


IFK vann och det var stundtals riktigt roligt att se. IFK försöker hela tiden att spela fotboll och inte beträda planen med en alibi inställning. Det ska alla grabbar ha en eloge för. Att man vinner med 3-0 gör ju inte saken sämre.

Jag har hela tiden gnällt på backlinjen. Idag satte dom mig på plats. Tack för det. Förutom idiotgrejen som GTG gör och som resulterar i straff. Jag satt på andra planhalvan så att säga och därifrån såg den solklar ut. Det är så enormt amatörmässigt att dra ner Östers anfallare i eget straffområde när han befinner sig på sidan om målet. Det kanske kunde ha resulterar i en farlig chans, men det blev en livsfarlig istället. Men räkna inte med att alla motståndare kommer att skicka upp bollen på månen när tillfälle ges. Mer disiplin tack. Annars en bra match av vår kritiserade backlinje.


Sedan så måste jag säga att Lindskog imponerar. Han har en bra fysik för Superettan och använder den på ett genomtänkt sätt. Extra roligt att han är hämtad lokalt. Hade gärna sett Tankovic, men idag är det obetydligt vilka som spelade då vi vann. Hela mittfältet gör en bra match och jobbar riktigt bra i hela matchen. Stundtals ett bra kortpassningspel där de vårdar boll på ett bra sätt. Ska man hitta något så var det uddlösheten framåt i första som var lite oroande. Men eftersom grabbarna löste det i andra så är det ju skitsamma.

Varför Petru inte fick spela vet jag inte. Småskadad? Men idag spelar det ingen roll då nollan hölls. Roligt att Marcus fick spela och att Russel fick spräcka nollan i första matchen. Annars så är matchens prestation Hasanis förspel till Telos mål. Spelsinnet finns där och jag hoppas att han kan visa oss alla att han är värd alla pengar som klubben lagt på honom.

Vi får hoppas att Khlili inte är för allvarligt skadad. Han sträckte baklåret i en rush och signalerade direkt för byte.


Nu kommer det att pratas om "Det är bara en match dra inga stora växlar eller en match är ingen match" osv. Jag skiter i alla som inte kan glädjas över en 3-0 vinst. Det finns inte så mycket vi har att fira i vanliga fall så passa på när tillfälle bjuds. Sedan är en vinst otroligt viktig för självförtroendet. Det kan behövas i nästa match. Väljer man att se allt negativ så gör det. Personligen firar jag en seger.

Biljettproblem igen. Nu var det iof inte IFK:s fel utan Ticnets. Det är bra att Lindahl går ut och förklarar sådana saker i pausen. En öppen relation med fansen är vad klubben ska ägna sig åt. Att han bad om ursäkt för något som IFK inte rådde för betyder att IFK har insett det. Det kanske inte låter som en stor grej. Men jag tycker nog att det visar på ett uppvaknande. Mycket bra.

Annars var det kallt på parken. För lite kläder som vanligt. Att jag aldrig lär mig. Det ända positiva var att jag inte behövde kupa handen över ögonen för att se. Men det gör jag så gärna om det är sol och värme:)


Bäst hos Öster var killen i Österklacken som stod utan tröja.

Sörping grabben Moberg hade ingen bra dag. Vilket jag njuter av lite extra. Vidarsson, var han ens med?

En annan sak som det kanske bara är jag som bryr mig om. Djurgården från huvudstaden i den högsta serien hade  bara 300 personer mer än IFK Norrköping. IFK hade idag mer supportrar på matchen än vad Kalmar Vs Göteborg mäktade med. Gamla Peking är poppis.

Kommentarer
Postat av: pekingfan

FAN VA GÖTT :)

2010-04-13 @ 00:25:47
Postat av: viktor

håller inte med om straffen, visst det var en liten kontakt, men öster spelaren lägger sig som c. Ronaldo kan göra... men jag kanske är partisk, det är domarskandal varje gång man får ett domslut emot sig...

2010-04-13 @ 12:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0