Förlust

Jag frös så att jag nästan grät i lördags. Göteborg och Olympiatravet är oftast underbart. Men när hästarna galopperar bara jag tittar på dom. Vinden har bestämt sig för att krossa mig till varje pris och man får grilla i ett växthus. Inget jag rekommenderar. Är det inte lika roligt längre. Vi fick lufta då och då, men grillat blev det tillslut. Sedan käkade vi grillade scampi och pepparbiff tills vi sprack. Drack stout och dansade på gräsmattan.

Göteborg har erövrat halva min familj och som stad, mitt hjärta. Fotbollslagen har vi inte samma åsikter om, vissa av dessa infödda Göteborgare. Men jag jobbar på det.

Det blev inget IFK för mig. Inte ens på datorn. Det var helt omöjlig. Satt istället och spelade Super Mario på Nintendo DS med några av den yngre generationen. Det gick sådär. Sedan blev det Roma Vs Lazio. En skön seger.

Att IFK förlorar mot Assyriska är inget att gnälla över. Vad jag har förstått så hade IFK en bra chans till kvittering i slutet och flertalet avslut mot ett lag som ska vara favoriter. Nu hade Assyriska några starters borta. Då speciellt i backlinjen. Men det tillhör och det vet vi Norrköpingssupportrar.

Tyvärr fick inte Tankovic lira. Jag kan inte riktigt fatta varför. Men Telo gjorde mål och Cakic har tydligen, igen, gjort ett väldigt starkt inhopp. Det är mina glädjeämnen efter förlusten i Södertälje. Hoppet om en framtida storstjärna från IFK Norrköping är en dröm. Att få se någon av grabbarna dra på sig den gulblåa tröjan och representera vårt land.

Uppgifterna går isär angående hur många IFK:are som var där. Det pratas ändå om 400-700 och det är en bra siffra. Roligt att se att många tar sig till Södertälje och vi får hoppas på en siffra mot Brage som överstiger 5000. Jag är då hemma i Norrköping och kommer naturligtvis att finnas på plats. Hoppas bara vädret förstår vikten av att sköta sig. Inga Januarivindar om jag får be. Det blir lite roligare om solen skiner och himlen är blå. Och en trea då förstås.

Brage nästa är säkert en tuff uppgift. Jag vet nada om dom. Men är säker på att Brage kommer att vara tända när dom kommer till Norrköping. En trea skulle sitta fint och kanske får vi se Cakic och Wiklander från start. För Tankovic känns inte speciellt nära en startelva. Tyvärr.

Ska också bli intressant att se hur Bajen står sig i de två nästkommande matcherna. Tre raka förluster vore att önska. Att få möta ett Bajen i en paniksituation skulle kunna ses som ett litet drömsenario. Ett lag med pressen på sig som har nerverna på utsidan. För visst skulle det vara jäkligt skönt att få trycka till Bajen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0