Peking Vs Södra

Nurre är tillbaka i metropolen Norrköping imorgon. Har alltid gillat Nurre. Men hoppas att han har tvål i handskarna och att vi går upp som etta imorgon. Södra är ingen lätt nöt att knäcka. Men spelar vi som på söderstadion så får Jönköping en tuff onsdag i Peking.


Södra vann med 3- 0 hemma mot Trollhättan i förra omg. Kanske inte den bästa värdemätaren för dom. Men man klarade även 1-1 borta mot Sundsvall i omgången innan. Det är en stark insats och laget har tagit fem poäng på de fyra inledande matcherna. Jag räknar med en svår match och ett två taggade lag som vill spela fotboll. Att IFK kommer att stå som segrare är jag dock övertygad om.

IFK måste se upp med Cederqvist som har gjort två mål och tre assist så här långt.

Whass är tillbaka och det ska bli intressant att se om han petar Wiklander. Whass har gjort det bra i år. Men ser gärna samma elva mot Södra som Bergort mönstrade mot bajen. GTG är även han tillbaka. Där står det mellan honom och Dyben. Jag tycker inte att Dyben var speciellt övertygande i lördags men ska man ändra ett vinnande lag? Och har det någon större betydelse?

IFK ligger tvåa i publikligan efter Hammarby med 4800/match. Nu när IFK visade upp sig från sin vackra sida på Söderstadion kan det kanske betyda ett tillskott på läktaren. Kanske kan det bli årets bästa siffra mot Södra och kanske kan alla dessa själar få gå hem med ett brett leende på läpparna. Jag håller tummarna.

Ny brasse i IFK. Vänsterback om jag förstår rätt. Mendes den yngre blir spelklar den 1 Juli och vi får hoppas på ett riktigt bra nyförvärv. Kanske är han den första byggstenen i IFK:s framtida backlinje. Den som ska ta oss till AS och hålla oss där i årtusenden framöver. Välkommen är han i alla fall.


Det ska bli runt 10 grader och sol imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0