VÄLKOMMEN BERGORT

Då var det äntligen klart. IFK presenterar sin tränare. Men gör man rätt i att anställa Göran Bergort? Är det verkligen en man för IFK Norrköping?


Det beror på hur man ser klubben. Jag ser inte IFK på samma sätt idag som jag gjorde för några år sedan. Idag är IFK en liten och tråkig klubb utan någon större känsla för någonting. Klubben gör vad som faller dom in och hoppas att det ska funka. Det verkar inte finnas någon som helst plan eller medvetenhet över hur klubben ska styras eller vad som bör göras för att bli vad man en gång i tiden varit.


Jag säger inte att det är katastrof med Bergort. Nej, långt ifrån. Det kan till och med funka utmärkt. Men varför får han jobbet? Det är något som jag inte förstår. Varför?


Och det ständiga snacket om att Hellberg är en kung på talangutveckling. Jag vet inte. Han tränade Sylvia, en klubb som inte har tillräckligt mycket pengar för att köpa färdigt. Hellberg hade inget val. Men det återstår väl att se om han kan ändra på utvecklingen bland unga i IFK. Vi får hoppas.


Vi får ändå vara glada att IFK:s nya tränare inte heter Håkan Ericsson. Han som först åkte ur div 1 med Nacka - Där han blev utbränd, av pressen? - och sedan först tog IFK ur Allsvenskan och sedan fick lämna IFK efter att kört ner klubben i botten i Superettan. TACK FÖR ATT VI SLIPPER DEN KARL`N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0