Lördag


Har blivit sms bombad i några dagar nu av några Gunners grabbar. Jag ser INTE fram emot lördagen och Arsenal - Everton. Det brukar sluta med att jag sitter i hörnet av polarens vardagsrum i fosterställningen och vaggar fram och tillbaka. Jag kan inte ha tur, det är en gångbar lag i universum. Jag har försökt att hetsa tillbaka lite men jag vet hur det kommer att sluta. Så jag kommer att försöka tona ner snacket under fredagen och slänga iväg ungefär hundra Ave Maria på lördagsmorgonen. Mina Caffreys kommer att vara dom enda vänner jag har mellan 16:00 och 18:00.


Är inte ens säker på att Chelsea polarn och Man Unt. Polarn kommer att vara på min sida. Det kan iof bero på att jag har haft för många åsikter om dom två lagen. Jag kan ha råkat säga att dom tillsammans med Real Madrid och Barcelona är dom två största jävla wannabe lagen i fotbolls Europa. Men jag kommer inte ihåg...


IFK mot AIK blir en nagelbitare som kommer att skapa magknip. Det vore underbart med två vinster, men om bara IFK vinner kan jag ta hånfulla leenden och lite glåpord från alla" wannabes".


Det är turbulenta tider i AIK nu. Många interna bråk. Vi får hoppas att det smittar av sig på spelarna. Eller det kanske det redan har gjort? Nio utan vinst.


Jag vet inte vad det är med lag som släpper in två mål per match, förutom att jag håller på dom förstås. Men både IFK och Everton måste lär sig hur man håller tätt om det ska bli en bra lördag. Annars kommer det att gå som det alltid gör. Vi lämnar med svansen mellan benen. Så tänk markeringsspel.


Roma - Inter på söndagskväll. Det kan bli en jävligt sur helg. Eller helt underbar. Fast vad talar egentligen för det?


Har skickat ett mejl till IFK med lite frågor om arena namnet och hur anställningarna av Arena och Marknadscheferna går. Men jag har inga förhoppningar om svar. Skulle jag mot all förmodan ändå få det så får ni reda på vad som gäller.


Efter fyra matcher har Flyers fortfarande inte vunnit. Men vad trodde jag egentligen. Jag håller ju på dom.


Norrköpings DFF är stadens senaste fotbollsklubb. Det är en sammanslagning av Saltängens och Lindös damlag. Klubben kommer att spela i div 2.


Det var Argentina och inte Brasilien som förlorade mot Chile. Mitt fel...


Skrev för ett tag sedan att Albanien var en C nation, det har jag fått äta upp nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0