Su Min Kook?

Satt hemma hos polaren igår och snackade fotboll. Vi kom osökt in på -klistra in bilder albumen - som kommer ut före varje VM/EM slutspel. Det var efter att vi som småbarn gjort oss roliga över Dansken Bögelund. Men en av polarna hävdade att det fanns en Sydkorean som hette Su min kook i VM i Mexico 86". Jag hade faktiskt det -klistra in bilder albumet - men nu hittar jag det inte. Någon som vet?


Skulle vara intressant att höra hur det går i jakten på nya Arena och Marknadschefer. Även vilka spelare som får nytt kontrakt och vilka som inte får det. Nordbeck kan vi nog tacka av redan nu. En krigare med stort hjärta, men som inte riktigt höll som fotbollspelare i Allsvenskan. Det är iof inget han är ensam om. Det troliga är att han stannar i Syrianska även nästa säsong. Hur det blir med Racu och hans framtid i klubben får vi nog reda på i slutet av November. Om IFK fortfarande spelar i Allsvenskan är jag inte så säker på att han blir kvar. Men i Superettan blir han det definitivt. Däremot så måste Spong vara given i nästa års upplaga av Kamraterna. Killen är årets överraskning och en av få som kommer undan med hedern i behåll.


Det skulle också vara intressant att höra vilka företag som IFK förhandlar med ang arenanamnet. Hoppas det nu bara inte är Swedbank. Det måste finnas en gräns till hur många arenor som får bära samma namn. Jag ser helst att man behåller Idrottsparken men det kan jag ju glömma. Tyvärr.


IFK:s ungdomslag imponerar. Det är underbart att se, men hur ska man tolka U21 laget egentligen. Det kryllar av A lagspelare. Fast det viktigaste är att laget vinner. En spelare utvecklas bäst i ett vinnande lag så det är bara att fortsätta att skalpera motståndarna. Ska bli intressant att se om någon av de yngre kommer upp till A laget nästa år. IFK har redan uttalat sig om att Lönn kommer att få mer speltid till kommande säsong. Det beror iof på vilken division vi spelar i men kan inte tänka mig att Magnusson lirar fotboll i Peking nästa år. Oavsett division. Så där försvinner en konkurrent.


Skulle vilja se att några av spelarna med kontrakt lämnar klubben. Det är inte lätt att sälja en IFK spelare idag men ibland kan det vara värt att rea bort någon och tjäna en månadslön tolv gånger om året. Bla har Rönne och Russel ingen framtid i IFK.


Som jag skrev på GB så tycker jag att IFK kan bjuda supportrarna på nästa match, eller iaf sänka priset. Det handlar inte om snålhet från min sida utan att få en så stor publik som möjligt. Bra stöd skadar ju inte i dessa dagar.




Kommentarer
Postat av: g

Hur ska man göra med de som köpt årskort då tycker du? Skall de få pengar tillbaka?

2008-10-16 @ 16:13:17
Postat av: ClubPeking

g//

IFK skulle kunna bjuda alla säsongskorts innehavare på något. Varför inte god mat i form av en buffe eller rabatt till nästa års kort. Det är inte förbjudet att bjuda tillbaka lite.



2008-10-16 @ 22:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0