Två treo mot baksmällan.


När man nu har fått smälta lördagens match och börjat blicka framåt så finns det några saker som ändå slår mig som positiva.


En sak är stödet som IFK supportrarna stod för i Södertälje. Uppslutningen för att stötta sitt lag. Jag är inte bra på att gissa siffror men det var över tusen trogna som tagit sig till matchen och det är något klubben ska vara stolta över.
Klubben får gärna bjuda tillbaka nästa måndag genom att ta tre poäng mot Sundsvall. Men då krävs det en helt annan inställning hos varje spelare än den vi såg i Södertälje.


Sedan som jag skrivit förut. Spelet som IFK stundtals visade upp i andra halvlek känns glädjande. Trots att vi inte lyckades åstadkomma speciellt mycket så var det ett steg i rätt riktning. Kanske inte Barca klass. Som Bogart nog ändå innerst inne drömmer om att få se. Men faktiskt riktigt bra för att vara IFK - Det tjongande laget som förlorade så gott som alla matcher i Allsvenskan.


En annan positiv sak är naturligtvis att vi nu äntligen kommer att få se på fotboll på vår nya arena - Trots att den inte är klar - och det har i alla fall jag längtat efter. Jag tror också att det kan bli över tio tusen mot Sundsvall trots förlusten i premiären. Den nya arenan borde bidra till att nyfikenheten hos människor är stor och att vi får en publiksiffra som gynnar den slitna ekonomin.. Om inte annat för att stötta och visa att vi är värda mer än vad vi blir erbjudna för tillfället. Tyvärr visas matchen på TV.


Det finns annars väldigt mycket negativa saker att ta upp. Men eftersom det finns många som redan gör det på diverse forum så skippar jag det. Vi hade ingen bra dag i Södertälje och det är inget att sticka under stolen med. Men IFK har spelat en match och det är tjugonio kvar. Jag trodde innan säsongen att Assyriska och Mjällby borta skulle vara de två svåraste matcherna på hela säsongen och det visade sig att det var en befogad känsla.


Men man ska också tänka på att det kan vända fort. Några vinster i rad och självförtroendet kan få sig en rejäl kick. Givetvis kan det också bli tvärtom. Men så här dåliga kan jag inte tänka mig av vi är. Så nu får spelarna ta nya tag och visa vad dom kan mot Sundsvall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0