Tre poäng i Jönka

En skön vinst trots utvisning.

Jag vet att jag är sen. Men staden Göteborg tar upp större delen av min tid för tillfället och kommer så att göra ett tag framöver.

Det var tre välbehövliga poäng. Men även en utmärkt återstart för ett stukat IFK, där Russel, Thorda och Khalili var tillbaka. Det är otroligt stark att först få en straff emot sig och sedan en utvisning och ändå stå som segrare på bortaplan. Kan det här kanske bli den moralhöjare som klubben är i ett desperat behov av?
Vi får hoppas att spelarna har vilat sig hela och nu insett vad som är på väg att hända. Att man förstår allvaret i det prekära läge som klubben befinner sig i. För jag är inte helt övertygad om att man har gjort det tidigare.

Nu väntar Falkenberg hemma på Parken måndag den 13:e. Kan IFK bryta ett mönster och vinna två matcher i rad?  
Själv åker jag upp till Norrköping i en full C5:a på måndag morgon. Hoppas nu bara att vädergudarna är på ett gott humör.

Ska bli intressant att se hur David Nilsson står sig i nittio minuter mot Falkenberg. Men jag kan inte sluta att tänka på vad som händer om han blir skadad under veckan. Eller om han blir utvisad på måndag.

Nu verkar det som att Burken är på väg bort. Det var väl väntat, men tråkigt. Ett topplag i den Ukrianska ligan har visat intresse och det är bara att önska honom lycka till. Han är för bra för vårt kära lilla IFK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0