Sent ska syndar`n vakna

Jag var aldrig ute på någon långpromenad. För kallt. Istället satt jag hemma oss mina föräldrar och drack kaffe, starkt som tabasco. Det kändes i hela kroppen när skriket från vardagsrummet ekade genom lägenheten. Det var öronbedövande. IFK hade gjort mål. Jag hann knappt ta första klunken.


IFK är som mitt eget lilla heroinberoende. Ett fasansfullt, vidrigt begär som inte går att lägga i byrålådan. Jag brukar ljuga för mig själv. Säga, sista gången, sen är jag fri. Aldrig mer. Undrar ibland hur många missbrukare som har sagt dom orden.


Att vinna borta med kniven mot strupen är som en vit lina på herrklubbens toalett. Man förvandlas från en narr till kung. IFK är passion. IFK är stolthet och misär. IFK blir aldrig gråa, aldrig mindre. Aldrig en i mängden. Klubben är som en fantasi utan erotik.


IFK behövde tre poäng. Allt annat var koskit. Man tog dom och gav sig själva en ärlig chans. Klubben behöver fler, men idag är jag åter lycklig. Nu måste alla dra sitt strå till stacken. Alla spelare måste vara beredda att offra några ben. Eller i alla fall en fläskläpp. Klubben får aldrig ha division ett som ett alternativ. Det är svårare än man kan tro att ta sig upp från avgrunden igen.


I mina hörlurar hörs tonerna av Muse. Låten Uprising närmare bestämt. När sångaren skriker ut orden.


They will not force us
They will stop degrading us
They will not control us
We will be victorious
So come on


Är jag nära att sjunga högt. Bara för IFK:s skull. Men är för blyg. Så jag avstår.


Det återstår nu bara två matcher. Södra hemma på söndag är först ut. Imorgon släpper IFK biljetterna. Jag har fått uppgiften att fixa fyra. Ni märker vart jag står i kompis Hierarkin. Vattenbärare kallas det nog.


Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga. Tre poäng gör ClubPeking lyckliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0