Inte idag heller

Ännu en gång missar IFK en trea. Kanske var ett poäng ett bra resultat med tanke på matchbilden? Vad vet jag. Jag såg den inte, föjlde den inte på webben eller någon annanstan för den delen. Jag är helt slut och att sitta och kolla på rapporteringar gör det hela inte bättre.

Men visst, kanske ska vi vara nöjda. IFK har inte direkt visat någon framgång på bortaplan och det kommer klubben med all sannolikhet heller inte göra i år. Allt hänger på om klubben kan ta viktiga vinster på Idrottsparken. Som en trea mot Ljungskile. Eller så gör vi det inte. Vem vet vad IFK kan hitta på, inte ens klubben själva verkar ha en aning.

Att vara nöjd med en poäng borta mot Väsby - vilket jag trots allt är med tanke på bortastatistiken - känns som att vara nöjd att bara få en pungspark istället för två. Det gör mindre ont då. Men på det hela taget är det en miss. IFK behöver treor och troligtvis några treo också för den delen.

Det finns inte så mycket att säga längre. Jag har försökt att ljuga, det erkänner jag. Att skriva att tabellen ljuger, hitta på bortförklaringar om marginal och otur. Skriva att, hade de bara gjort så och så hade det sett annorlunda ut. Att skriva lögner har för mig blivit en drog. Som om ingen annan förstått bättre. Som om jag kunnat ljugit IFK några steg upp i tabellen.

Det finns onekligen många där ute som lider. Det märker man rätt så omgående när snacket kommer igång. Inte bara på forum, utan också på gatan, arbetsplatser och bland kompisar. Det har gått käpprätt åt helvete i år. Varför? Den som visste det skulle kunna göra oss andra en stor tjänst om de kunde berätta det. Alla har sin uppfattning, många, så som jag, vädrar den gärna. Jag ser det som något positivt. För när rösterna tystnar så är döden nära. Oavsett om de är negativa eller positiva.

IFK går i år publikmässigt under det snitt man räknat med. Men jag måste ändå fråga dagens styrelse. Vad har ni gjort för att locka folk? Inget om ni frågar mig. Marknadsföringen är obefintlig. Den är bara två vimplar på en spårvagn eller bussar. Kanske någon poster i centrum. Annars så finns det ingen marknadsföring. Inget försök att locka folk överhuvudtaget. Kan man då, med hedern i behåll, gnälla på Norrköpinsbornas uteblivande från matcherna? En fråga dagens styrelse borde sätta sig ner och diskutera.

Nu väntar Ljungskile hemma den 5 Oktober. Jag vet inte om jag ser fram mot den matchen. Men kommer alltid att sitta där och muttra och se butter ut. Det är vad jag gör.

ClubPeking//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0