Hyresavtal

Det är tuffa tider för IFK Norrköping. Komunen verkar vara orubbliga över det avtal som grabbarna grus skrivit. Det är iof förståligt. Vem ska stå för notan om IFK inte gör det? Skattebetalarna? Jag gör det gärna, men dom som knappt vet att IFK finns lär inte vara lika villiga.

Att IFK ska betala 4.5 miljoner för en byggarbetsplats kan jag däremot aldrig förstå. En del av dom intäckter som klubben skulle kunna ha är bla konserter. Under den här säsongen har det varit omöjligt då arenan inte håller måttet. När Arenan är klar måste IFK ta sitt ansvar och planera in olika event.

Annars är jag för det som
Kim Silander skriver i sin krönika på GoPeking. Att komunen skulle kunna köpa namnet på arenan för 3.5 miljoner/år. Norrköpings Idrottspark skulle få en gammal nostalgiker som mig att må bra.

Trots att jag vill få hyresavtalet omförhandlat så kan IFK inte sätta sig ner och gråta nu. Ett avtal är ett avtal, oavsett om man heter IFK Norrköping. Tyvärr så är det ett värdelöst avtal sett från dom vitas ögon.

Må den förra styrelsen ha mardrömmar, men det tvivlar jag på. Vet inte om en människa som Lundin ser några problem.

Enligt folkbladet verkar det nu som Svedberg ansluter till helgen. Frisk hoppas jag.


Men nu är det måndag som gäller. IFK måste vinna över våra grannar och ta tre poäng. För det verkar som om alla bottenlag helt plötsligt börjar ta poäng. Racu är avstängd. Blomma är tillbaka efter avstängning.
Jag hoppas att IFK kan fortsätta på den inslagna vägen och vinna hemmamatcherna. Då tror jag att vi klarar det här. Men det vore inte helt fel om man kunde chocka alla och vinna borta då och då. IFK brukar annars ha lätt för Åtvid och inför en storpublik? så är det här IFK:s chans till en liten och ganska fjuttig upprättelse, men ändå.

Gardar är fö kontraktlös, kanske vore något.

I NT idag kan man läsa. ""Mikael Hansson (rehabläkaren) har fått stöttning i form av sjukgymnasten Espen Surén i höst, berättar Göran Bergort.""
Inte en dag för tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0