Livsviktig

I morgon smäller det. IFK tar emot Trollhättan på Edsborgs IP. IFK, laget som inte kan vinna på bortaplan måste nu ändå göra det för att inte halka ner under dom skräckinjagande strecken. Bortasyndromet måste tvättas bort, NU. Annars åker vi ur.

Men, någonstans i magtrakten så har oron och co möte. Jag vet inte om jag tror på en trea i morgon. Det har jag gjort allt för många gånger. Men sällan fått rätt.

Jag börjar känna mig beroende av ordet livsviktig. Jag kan inte sluta säga det förbannade ordet, inte sluta skriva det heller för den delen. När IFK kommer på tal svarar jag alltid "Nästa match är livsviktig" sedan förlorar vi den och då blir ju även nästa match livsviktig" Och så fortsätter det, dag ut och dag in, som en missbrukare av ord.
Nu är matchen mot Trollhättan livsviktig. Den är vedervärdig, skit och piss luktande. Men ack så livsviktig.

Jag hopas nu innerligt att Blomma och Sama får kampera ihop på innermittfältet, att Haglund får sätta en boll i nät - men helst tre. Att Nurre får hålla nollan och att IFK tar tre livsvik... fan, Att IFK tar tre poäng.



Khalil stannar hemma pga en avstängning, Telo pga en skada. Men Haglund startar troligtvis på topp tillsammans med Russel.

Matchen sänds på Sverigewebben.



Såg Man C Vs Arenal i lördags - Flera av polarna är Gunners fans. Jag har blivit förbjuden att säga namnet på en spelare som inte längre spelar i Arsenal - men som gjorde det förra året. Det blev nästan upplopp i lördags när den förrvirrade city spelaren först gjorde mål, sedan löpte över hela planen för att fira framför Arsenals supportrar.
Tv:n var på väg ut flera gånger och han ska nog vara glad att han inte kom på besök över en öl.

När man läser om Spanska klubbar, tyckare, supportrar och klubbansvariga så förstår man hur torra vi är i Sverige. I Spanien är det högerkrokar och vänstersvingar mest hela tiden. Där är det ingen som tiger om sina åsikter. Tänk om vi kunde ha det så i Sverige. Att få plocka upp sporttidningen och få höra vad folk tycker om andra lag, om sitt eget lag, vad är fel, vem är det fel på. Vem eller vilka gör rätt. Vilka lag har bra - eller tom fantastiska supportrar och vilka lag har totalt värdelösa supportrar. Vem eller vilka är egentligen impotenta och vem har lekt doppa korven med en gammelfarmor som ägnar sig åt smisk i rumpan hela dagarna.

Men här är det tyvärr bara en lek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0