APRIL

Varje år tror jag på mitt IFK. Oavsett vad andra tyckt och tänkt så har några hundra glidit in på IFK Norrköping som vinnare. Även förra året var jag en av de naiva och blinda som trodde en jäkla massa. Men som hade fel.
I år är det första gången som jag inte tror på IFK. Inte änns som en topp fem klubb. Enligt en bekant så beror det på att även naiva människor växer upp... den jäkeln...


Men oavsett så kommer drömmen alltid att finnas där. 


Att Allsvenskan har börjat bryr jag mig inte om. Fotbollspremiär och Sverige är April för mig. När våren har kommit och livet är full av gula blommor. Grus på gatan och halvblöta tennisskor. Det är att ångra att man tog den tunnare jackan till matchen istället för vinterjackan. Man glömde bort att man skulle sitta i nittio minuter. 


IFK Norrköping Vs Öster är den riktiga premiären i Sverige. 


IFK har släppt biljetterna. Bra. Det ska klubben ha creed för, att man släpper dom så pass tidigt. Nu hoppas jag att vi andra därute tar vårt ansvar och inhandlar biljertterna i tusentals. Själv kommer jag och Co köpa tio stycken dom närmaste dagarna. 

Det är dags att visa vilken sida man står på. Vilket lag man har i sitt hjärta. Annars kommer IFK att harva i Superettan i all evighet och jag tror inte att någon av oss vill det. Mot Öster är det viktigt att alla ställer upp och hjälper klubben att ta tre poäng.


Andra saker som är på gång är att IFK:s nya hemsida ska lanseras nu i slutet på Mars. Bla annat så kommer klubben ha bloggare. Vilket jag ser fram emot.





Vad har jag lärt mig i mars?

Bla att det spelar ingen roll hur mycket man svär och förolämpar ett bowlingklot. Klotet går aldrig rakt i alla fall.

Att kaffe och poker är kärlek.




På återseende///



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0