Hetare kan ingen vara

Ikväll utspelades en av fotbollsvärldens hetaste matcher på Stadio de Norrporten i Sundsvall. ""Det var fotbolls magi"" skriver La Gazzetta Dello Sport och fortsätter. ""Matchen hade allt. Lysande passningsspel och högt tempo. Man njuter av varenda sekund när tjugotvå magiker visar hur fotboll ska spelas. Jag har skickat en video på matchen till Lippi och hoppas att det Italienska landslaget kan spela en sådan fotboll i nästa match.""


Även den Tyska fotbollstidningen Kicker hyllar lagen. ""Hela Tyskland stod stilla mellan sju och nio. Jag måste säga att detta var en av de tuffaste och mest välspelade matcherna jag någonsin har sett. ""


Direkt efter matchen tog Lagrell planet hem till Växjö för ett extra inkallat möte. Och Svenska fotbollsförbundet meddelar nu att man tänker vända på tabellen för att få ut IFK Norrköping i Europa. "" IFK är det stora hoppet om en Svensk framgång. Jag skulle bli förvånad om IFK ens behöver kvala till Champions League.""
Att IFK förlorade matchen med 2-1, rycker Lagrell på axlarna åt. Inget lag i världen kan vinna varje match.


Många krönikörer runt om i Europa tror att IFK kommer att få svårt att behålla laget. Flera storklubbar hade scouter på plats och enligt Marca jagar Real Madrid hela backlinjen. "" Har aldrig sett något bättre. Dom visar upp ett betongsäkert försvarsspel och jag är förvånad över att dom inte spelar i det Svenska landslaget.

Marca hyllar även den Svenska publiken. "" Om Spanien kunde ha en så fanatisk och trogen publik som ni har i Sverige så skulle vi bli ännu bättre. Men Svenska supportrar har ett rykte i Europa att aldrig svika""


Nu väntar Kalmar FF i nästa match. En solklar tre poängare enligt Mourinho som satt och njöt i Sundsvall.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA

2008-10-28 @ 01:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0