Lite spekulationer. ...

Jag tror att Ivo begärt extra betänketid för att IFK har erbjudit honom ett rätt så dåligt kontraktförslag. Det har spekulerats lite i att han ska ha förslag från andra klubbar. Det tror jag inte att han har.

IFK väljer Ivo före Nurre pga lönen. Nurre sitter troligtvis med ett Allsvenskt lönekuvert och då måste IFK välja ett billigare alternativ. Ett som står sig bra i klass.

Jag kan ändå tycka att det är synd. Gillar Nurre. Men det här handlar om mycket mer än vad jag eller någon annan tycker om en spelare som kan ersättas av ett billigare alternativ, och som står sig väl i en jämförelse. Det handlar naturligtvis om ett ekonomiskt stålbad. Något som klubben behöver:)

Men det är inte en bra sitts som klubben befinner sig i. Att meddela att Nurre kan gå gratis, medan det andra alternativet fortfarande inte signat. Det kan sluta i kaos. Alla som följt klubben under åren vet att det inte är en omöjlighet.

Kan heller inte sluta att tänka på hur det sett ut idag om vi värvat bröderna Elm när de spelade i Falkenberg.


Gillade fö vad jag såg av det Svenska U21 landslaget idag. Berg är en klasspelare i den här miljön och jag tror på en semi. Men det är svårt av veta vart landslaget står i jämförelse med Italien och Serbien. Två lag som alltid har bra U21 landslag.  Ska bli intressant att följa grabbarna mot Italien på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0