Tankar om ett kamratderby.

Hur kan man inte älska uppskjutna matcher? Sebastian Eriksson och Thomas Olsson

Är avstängda, de skulle egentligen ha varit det mot Halmstad men eftersom den matchen blev uppskjuten så blir det istället mot IFK Norrköping som de får stå över. Jag klagar inte.


Göteborgs form är förhoppningsvis inte den bästa efter uttåget i CL kvalet och förlust i Örebro. Peking har väl inte haft någon vidare form på hela säsongen men nu måste vi stå upp och visa att vi ska vara kvar i allsvenskan. Det är tre poäng på lördag som gäller om vi inte ska halka efter "storlag" som Gefle och Ljungskile.


IFK Norrköping har 6 spelare med utgående kontrakt. Inkluderat Gardar som är på väg bort redan nu. Klubbarna kan dock inte komma överens om priset. Min gissning är att det hamnar runt 800 000:-. Andra spelare är Sasa Sjanic, Richard Spong, David Nordbeck, Thomas Magnusson och Riki Cakic. IFK har valt att avvakta, troligen tills säsongen är slut.


Sama vill fortfarande spela. Han har sagt att han är beredd att gå ner i lön bara för att få representera IFK Norrköping. Det är ett stort IFK hjärta som klappar i den kroppen.


Matchen sänds på TV4 för alla som inte kan ta sig till Parken.


Grattis till Nurre som blev uttagen i veckans elva.


Fö så tycker jag synd om Kallur. Herregud så ont det måste göra och då menar jag inte skrubbsåren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0