6-0

Orkar inte skriva något så jag tänkte klistra in citat från andra bloggar.


Väl hemma tyckte Tuva synd om Norrköping och i synnerhet Micke Blomberg. "Jag känner honom, han kunde fått ett mål" sa Tuva och jag ifrågasatte hennes lojalitet. "Såg du inte att han kapade mig?" undrade jag, men hon tyckte ändå synd om honom.

//// Rydströms Blogg. Expressen


Det senaste året har varit turbulent och Jingblad kom för sent ur startblocken efter segerfesten förra hösten och egentligen har ingen av hans värvningar lyckats.
Kevin Amuneke, Felix Magro, Russell Mwafulirwa, Marcin Burkhardt och Imad Khalili har alla floppat - och finansiärerna som pröjsat för köpen är inte nöjda, enligt vad jag hör.

//// Lundhs Blogg.


För det är inget snack att IFK Norrköping har förutsättningar på de flesta områden (finansiellt, publikt, intressemässigt, storlek på staden, talangtillväxt) som gör att man borde vara ett allsvenskt topplag - och det år efter år.

//// Lundhs Blogg.


Kalmar kommer att vinna allsvenskan 2008.
Det är en mening man inte får säga högt här nere, men det är så det känns. Efter 3-1 mot Gefle behöver de i princip bara klå The Football Club Formerly Known as IFK Norrköping.
Den chansen missar de inte.

////Orrenius


Norrköpings Tidningars utsände gav David Elm en DVD-film efter matchen. Titeln? "Terror på Elm Street" så klart.
- Det gällde att vad. De trodde att Kalmar skulle bli sämre än femma i år, berättade David.
Blev inte riktigt så.

////Orrenius


Det fanns ändå några Norrköpingsspelare som kämpade och det är dem man känner för en sådan här match. Jag tänker främst på lagkaptenen Micke Blomberg. Han är inte värd mespelare med så pissig inställning.

////Orrenius











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0