Då var det dags igen

Då ska man beskåda dagens lustspel. Skulle inte bli förvånad om Harlekin själv dyker upp för att applådera sitt mästerligt regisserade konstnummer. Själv önskar jag mig tre poäng och att cirkusen stannar i Norsholm.

Assyriska hemma är ingen lätt uppgift, speciellt när självförtroendet inte är på topp. Men IFK måste vinna ikväll, allt annat måste ses som en missräkning. För oavsett vilket lag som får bära favoritskapet idag så måste IFK ta poäng. Annars fortsätter klubben sin resa mot lägre divisioner. Det är många matcher kvar att ta poäng i, även efter den här. Men det var det efter fem matcher också och hur många poäng har tagits sedan dess.

Ikväll vi jag se ett lag som visar hjärta och själ, ett lag som spelar med huvudet och inte med arslet. Spelare som vågar, spelare som inser vad som är på väg att hända. IFK måste skita ner tröjan och inse att det här inte är något jävla Te party.

Det är dags att ta tag i situationen och det på direkten. Inga jävla ursäkter accepteras längre.

Whass och Arvhage saknas, men alla spelare får lön om jag inte missminner mig, så gör ert jobb ikväll eller gå till arbetsförmedlingen i morgon. För vi är jävligt trötta på att dalta med en massa clowner.


ClubPeking///

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0