Jag gråter

Finns det någor tråkigare än fotboll? Eller något som kan reta gallfeber på en så som den här jäkla sporten.

Jag såg inte de sista tjugominuterna igår eftersom jag stängde av TV när Syrianska helt oförtjänt fick göra 2-1. Jag vet inte hur matchen såg ut efter målet men den som påstår att det var rättvist ljuger. Vi är bättre än Syrianska. Bättre än Trollhättan och bättre än Sunsdsvall. Ändå har dessa lag lyckats ta VÅRA poäng i tre matcher.

Jag funderade faktiskt på att ta en semester från IFK igår. Det är första gången jag gör det och bestämde mig för att jag skulle sova på saken. Det är alltid lättare att ta ett beslut när man har fått runt 8 timmar att lugna ner sig. Så vi får väl se vad som händer. Men jag sitter troligtvis på Parken nästa match och jag går säker hem lika förbannad som jag var igår, eller nästan lika förbannad. För igår rök det ur öronen.

Sämst på plan igår var Ibrakovic, tätt föjld av Haglund. Har försvarat Haglund med att han inte får några bra bollar att jobba på. Igår fick han en hel del. Men var antingen för sölig, oteknisk eller för valpig i närkamperna. Ibrakovic som jag tror har en stor framtid, spelade som om han var på bakgården med polarna. Det var dåliga pass och missade markeringar.

Man ska aldrig snacka om marginaler. Ett lag åker inte ut en serie, eller vinner på grund av marginaler. Men jag kan inte sluta att tänka på hur utgången blivit om en av matchens bästa spelare - Dyben - fått sätta kanonskottet i krysset istället för i ribban.

Spelmässigt är vi bättre, större, vackrare än alla dessa korplag. Vi är passningskickligare än all dessa kopgäng. Men poängmässigt är vi så jäkla sämst. Sist i Superettan. Vem trodde det? jag tippade ju för fasiken IFK på första plats.:)

Vi har Superettans bästa mittfält. Vi har målvakter som skulle göra bra ifrån sig i högre ligor. Men vi har inget anfallspel eller någon bra backlinje. Det kostar oss allt för många poäng mot lag som vi ska slå.

Sedan kan man undra om IFK orkar i 90 minuter?

Robert Massi avgjorde matchen mot IFK. Undrar vad hans kusiner i Navestad tycker om det?


Kommentarer
Postat av: hahaha

HAHAHAHA du säger att IFK är bättre än alla korplag i denna serien, hahahaha 7 poäng säger allt.

2009-05-29 @ 20:11:58
Postat av: Josef

hej! jag undrar vart Christoffer Telo har tagit vägen? vår unga talang med riktig bra teknik. Han var inte med i startelvan eller på bänken igår, vad har hänt? är han skadad eller platsar han inte i laget?

2009-05-30 @ 08:19:36
Postat av: ClubPeking

Josef//



Telo har spelat flera matcher från start i år. Men har börjat på bänken de två senaste matcherna. Mer pga av att Cakic har fått chansen.



Han anses som en av de stora talangerna i klubben och kommer att få spela många fler matcher i IFK i år.



Problemet är att IFK är i kris och man hittat inte sin bästa elva och då får de unga turas om att starta.



2009-05-30 @ 13:43:58
Postat av: Josef

http://www.ifknorrkoping.se/Nyheter.aspx?a=161731



Kristoffer Arvhage, Nuredin Bakiu, Daniel Bamberg, Marcin Burkhardt, Ricky Cacic, Eirik Dybendal, Gunnar-Thor Gunnarsson, Andreas Haglund, Armando Ibrakovic, Oliver Lönn, Djordje Mrdjanin, Magnus Samuelsson, Armin Tancovic, Ivo Vazgec, Anders Wass och Timmy Wilhelmsson.



Vad kommer det sig att han inte ens var med på bänken mot Syrianska?

2009-05-30 @ 13:50:48
Postat av: Anonym

Josef//



Det är möjligt att han har en lättare skada. För annars är han given i truppen.



Telo har spelat 3 matcher från start och gjort två inhopp i år.

2009-05-30 @ 23:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0