Hur går det

IFK verkar inte kunna sälja namnet på arenan. Eller är det så att budgivarna inte passar? För hur förklarar man att arenan kommer att heta Lidl arena? Går det över huvudtaget? Eller vill företagen köpa namnet till nästa år?

Det verkar vara likadant med logerna. Två stycken av logerna har IFK Norrköping som företagsnamn. För inte har väl klubben valt att behålla två för att bjuda sponsorer på. Det har man inte råd med i dag.

En annan sak är namnen på läktarna. En läktare har i dag namnet Hyresbostäderläktaren. Vad händer med dom andra. Ska dom inte säljas eller går det inte? Och teknikhallen. Vad ska den heta och ska namnet säljas?

Det är ingen hemlighet att IFK är i en utsatt position ekonomiskt. Det är självklart inte lätt för IFK att sälja när man ligger som man gör i tabellen och varje match bli ännu viktigare med den horribla start som vi fått.

Sedan så undrar jag lite över varför man inte säljer reklam på staketet ut mot vägen. Den är trafikerad hela tiden. Hur många ställen kan vara en bättre reklamplats än den?

Nu väntar Östgötaderbyt mot Åtvid. Ett Åtvid som har visat att dom blir att räkna med i år. Det är en livsviktig match för Kamraterna om inte alla matcher ska bli just livsviktiga i framtiden. Det är under dessa förhållanden spelarna faller in i ett mörker. IFK måste vinna mot Åtvid. Men det blir tufft. Därför är det extra viktigt att nu alla tar sig till matchen och skriker fram IFK. Det är nu vi behövs som mest. Så har du inget viktigt att göra så ta dig till Kopparvallen och hjälp till att bära vårt lag till tre poäng.

Har fått kritik efter att jag skrev om IFK:s uppdatering på hemsidan. Vad jag menade med inlägget var att jag ALDRIG kommer att sluta kritisera IFK. Om folk inte tycker att jag är en riktig supporter eller att jag är ute och cyklar så tar jag det.
Det fanns säkert en bra orsak till varför man inte uppdaterade den. Men någon förklaring till varför den inte uppdaterades var det ingen som kunde komma med. Vill ni ha en smörrapport så behöver ni ju bara läsa stadens dagstidningar.För det kommer inte att gullas med IFK här iaf.

Man behöver inte tycka om vad jag skriver. Faktum är att det vore tråkigt om det var så. Alla får tycka vad dom vill och man får gärna dela med sig om vad som är fel eller korkat i inläggen. Det är heller inget krav på att man kan säga vad som jag har skrivit fel, med att förklara vad sanningen är. Det behövs inte. Men det kan ändå vara till er fördel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0