Viktigt.....

Imorgon är det måndag. Tråkigt. Men det är matchen som IFK inte får förlora. Jag kan nästan höra Suicide is painless i bakhuvudet. Vad nu det betyder. Att jag hör saker vill säga.


IFK bromsar in i Landskrona utan Blomma, Sama och Roth. Det säger ingenting. Det finns inga ord för kamraterna längre. Knappt i alla fall. Misär kanske. Men det är ord utan glädje, så jag skippar det.


Landskrona har inget att spela för. IFK har hela sin existens i Superettan på en lotto kupong. Det borde betyda seger. Men det gör det sällan nu för tiden. Att klubben bara vunnit två matcher borta säger det mesta. Man kan undra varför.


Så be en bön, offra något och håll tummarna. Det är nu det gäller. Tre viktiga poäng står på spel och jag tänker ta mig en långpromenad imorgon klockan sju. Så ser ni någon som går därute i mörkret. Ensam och mumlar för sig själv, lätt förvirrad och med en flackande blick. Då är det bara lilla jag som vandrar omkring i Norrköping.


Jag säger som den gode Stephen King. “” IFK är som en enbent på en rövsparkartävling”” Det är nog ingen överdrift. IFK känns inte bara enbenta, utan även som någon som faktiskt skulle anmäla sig till en sådan tävling.


Vasalund vann ikväll och skickade våra kära kamrater under streck nummer två. Det känns som ett skämt som aldrig tar slut. Som en förlängd första April. Så vågar herrarna i Vita tröjor vara vinnare imorgon. Eller väljer dom den enkla vägen, den som alla människor har rätt att ta. Att vara sämst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0