Les Miserables

Jag gråter, inte öppet, men inombords. Det här var ren j#¤%a stöld.

Matchen var helt i min smak, stenhård. Jag har förut tyckt att domarna varit usla, men idag höll Johan Hamlin en mycket bra klass.

IFK var klart det bästa laget och borde ha vunnit. Men, det här är inte klubbens säsong. Det trots att IFK är grymt bra på hemmaplan. Jag slår vad om att, hade IFK legat i topp och Åtvid i botten så hade 2-2 målet aldrig kommit. Fotboll är inte rättvis och det är bara att inse att IFK måste börja vinna på bortaplan om vi ska spela i superettan nästa säsong.

Nu gick ändå resultaten vår väg den här omgången - förutom på Idrottsparken vill säga- och en poäng mer än bottenkollegorna är ändå en poäng mer. Men jag är så jäkla besviken över att trean uteblev och på sättet den gjorde det är tragiskt för en klubb i poängbehov. Bambergs missade friläge, blev ett mål i baken.

Måste söka upp Harlekin och fråga om han vill ha stryk!!

Att 9385 skattebetalare hade tagit sig upp till Idrottsparken värmer dock. IFK är mer värd än många tror och jag är övertygad om att, hade klubben inte strulat vid sidan om så hade snittet varit högre.

Nu väntar bottenlaget Trollhättan nästa måndag. Matchen visas på Sverigewebben. Det är ett måste att vinna den, inga ursäkter. IFK är för bra för att ligga i botten. Många skulle säga att tabellen aldrig ljuger, men nog ljuger den lilla skiten alltid.

Blomma och Sama på mitten var ett bra drag av Bergort. Båda var riktigt bra idag och det verkar som om Blomma vaknat. Kan IFK matcha samma elva borta mot Trollh'ättan så bör man göra det. Lite tyngd på mitten skadar inte. -- Nu har jag ingen koll på om någon blev avstängd.

Trots en bitter kväll så är jag glad över att äntligen få se lite hjärta, alla spelare krigade rejält. Hoppas bara inte det berodde på att det var ett derby, utan att man har insett det prekära läget som klubben befinner sig i. Samma inställning mot Trollet och IFK ska kunna ta sin första bortavinst på väldigt länge.

Hoppas också att bytet med Khalili berodde på att han var trött och inte pga att han hade några krämpor eller skador. Khalili var en av IFK:s bästa i kväll och målet var en delikates. Telos mål var inte fy skam det heller och nu har Telo gjort fyra mål på dom fem senaste matcherna och fem mål totalt. Inte dåligt för att vara en av de yngre.

Vi supportrar och skattebetalare måste fortsätta att sluta upp bakom IFK nu, det har aldrig funnits ett större behov av vårt stöd. Jag tvivlar på att nästa hemmamatch mot Syrianska kommer att dra runt 9000, men jag hoppas på många vitblåa och några tusen Syrianer som kan skapa en skön stämning på Idrottsparken den 21 september.

Kommentarer
Postat av: Patric

Tyckte du på riktigt att domaren var bra?

2009-09-08 @ 16:46:28
Postat av: Clubpeking

Japp. Men det verkar jag vara rätt ensam om. Men han lät spelarna kriga och det gillar jag. Många andra blåser så fort spelarna tittar på varandra.

2009-09-08 @ 22:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0