Premiär

Då var det äntligen dags. Premiär mot Öster. Hoppas nu bara att solen lyser och att turen står på IFK:s sida. Då kan det bli en underbar måndag. Det känns dessutom som att måndag är skyldig oss det. En jäkla dag om ni frågar mig.

Wiklander är skadad. Annars verkar det som om IFK kan ställa bästa lag på måndag. Jag hoppas på Tankovic, men tror att Lindskog och Bamberg får starta i mitten med Khalili och Telo på flankerna. Om vi spelar en 4-4-2 uppställning vill säga. Annars är det troligtvis samma mittfält med en släpande Hasani bakom Russel. Om nu Russel är helt kurrant?

Enligt Gopeking har det sålts 2500 biljetter. Då är säsongskorten inräknade. Jag hoppas på en stor uppslutning från alla håll och ett jäkla drag på läktarna. Peking Fanz kommer att ha ett Tifo som jag ser fram emot. Dom brukar kunna visa upp vackra tifon och skönsång.

Jag har lovat mina kompisar att inte spela på IFK. Vare sig som seriesegrare eller i enstaka matcher. Eller hotad är mer en sanning än lovat. För någon vecka sedan fick jag ett Sms från en vän som skrev.

""Vill inte vara den som är den. Men om du spelar IFK som seriesegrare i år så får du stryk. Varje gång du gör något så dumt så går det åt h#""##e. Jag skulle uppskatta om du även skippade enstaka matcher"

Så det är alltså mitt fel? Men ok. Jag ska hålla mig borta från IFK på oddset. Det är ett löfte.





Dagens salut går till Ranieri. Mannen som blivit oförskämt behandlad i flera år.

Mannen som innan Chelsea tog sina titlar gav klubben en andra plats i ligan och då fick sparken.
Mannen som tog Chelsea till en semifinal i CL.
Han ansåg inte vara tillräckligt glamorös.

Mannen som fick sparken av Juventus trots en andraplats i ligan. 

Idag när slutsignalen gick på Stadio Olympico och Ranieri knöt näven så höjde jag glaset. Inte för att Roma vann. Inte för att Roma nu leder serien. Utan för Ranieri. En god man som är värd mer respekt än han har fått. En man som med ödmjukhet har tagit skit från många. En man som har fört Roma till en förstaplats.

Om Roma nu inte klarar av att vinna ligan så kommer jag ändå att Salutera denna gode man. Jag hyser större respekt för Ranieri än vad den evigt skitsnackande Mourinho någonsin kommer att bli värd.


Vi syns på Parken///

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0